[ nauka gry na klarnecie] Totalne podstawy klarnetu

Wiele cennych informacji pomocnych w nauce gry na klarnecie. Jak pielęgnować klarnet? Gdzie serwisować? Jak wydobyć poprawnie dźwięk?

Moderator: DCMN

[ nauka gry na klarnecie] Totalne podstawy klarnetu

Postprzez asianka8 » 2011-04-22, 13:07

Cześć. Czytałam wiele postów na tym forum ale żadne z nich zaspokoiło mojej żądzy wiedzy. Otóż jestem zupełnie zielona jeżeli chodzi o klarnet, a chciałabym zacząć uczyć się grać (zdaje do szkoły muzycznej). Zastanawiam się czy to jest dobry wybór bo nie wiem nic poza tym że klarnet fajnie brzmi i nigdy nie miałam go w rękach. Moglibyście opisać jak się wydobywa konkretne dźwięki i jaką rolę w tym wszystkim ma słuch muzyczny? Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 1970-01-01, 01:00 przez asianka8, łącznie edytowano 1 raz
asianka8
Beginner
Beginner

Postprzez Adzik00 » 2011-04-22, 13:18

Ehh... Tak jak żaden lekarz nie da ci diagnozy przez internet tak żaden klarnecista nie nauczy Cię grać przez forum. Skonsultuj się z nauczycielem, zapisz się do ogniska muzycznego kup albo wypożycz dobry instrument i ciesz się grą :) Powodzenia życze
Trening czyni mistrza :)
Jupiter JCL-931
Adzik00
Amator
Amator

Postprzez Fanorion » 2011-04-24, 14:10

Ja Ci osobiście powiem tak - 5 lat uczyłem się gry na pianinie w ognisku, potem sam na basie, ale od dziecka kocham jazz i zawsze marzyło mi się grać na klarnecie, około rok temu (okolice 17 urodzin) stwierdziłem że czas zrealizować to marzenie :) ale zawsze miałem jakieś inne sprawy itp, aż w końcu na gwiazdkę zrobiłem sobie prezent i kupiłem w ciemno, nie mając nigdy w ręku klarnetu taki "szkolny" klarnet J. Michael. Spodobało się niesamowicie, nauka idzie nawet całkiem całkiem, ogólnie gra mi się bardzo naturalnie i swobodnie, dźwięk też w porządku, w czerwcu zdaje na II stopień PSM :)